Sõidukite elektritööd
Tänapäeva sõidukid on targad ja mugavad – selle taga peitub keerukas elektrisüsteem, mis juhib pea kõiki auto funktsioone. Elektritööde vajalikkusest autoremondis ei mõtle me sageli enne, kui mõni nupp enam ei tööta, tuli ei sütti või uks ei avane.
Olgu probleemiks kesklukusüsteem, aknatõstukid, tulede rikked või mõni muu elektriline häire – õige diagnostika ja professionaalne remont aitavad olukorra kiiresti lahendada.

Auto elektrijuhtmestik on nagu närvisüsteem – ühes sõidukis võib olla kuni 5 kilomeetrit juhtmeid, mis kõik on omavahel seotud.
Sajad ühendused, andurid ja klemmid töötavad pidevalt koos. Aja jooksul võib niiskus või kulumine põhjustada ühenduste oksüdeerumist ning seeläbi mitmesuguseid rikkeid – istmed ei liigu, aknad ei avane või süttib ootamatult kollane hoiatustuli.
Üsna tihti näeme ka olukordi, kus sõiduki elektrisüsteemi rikke taga on ka külma eest peitu pugenud näriliste pesa. Närilised suudavad elektrijuhtmed nii korralikult katki närida, et nende taastamine võib kujuneda päris keerukaks tööks.

Kuigi väiksemad tööd võivad tunduda lihtsad, on tänapäevased elektrisüsteemid oluliselt keerukamad, kui paistab.
Iseseisvalt sekkudes võib tahtmatult põhjustada suuremaid kahjustusi, mis muudavad hilisema remondi kallimaks ja aeganõudvamaks.
Oma mitmekümne aastase remondikogemuse juures oleme näinud väga palju erinevaid ja "loovaid" lahendusi sõidukite elektritöödes. Kui vanemate sõidukite puhul selline loovus tihti ka toimis, siis tänapäeva sõidukite elektrisüsteeme enam ehitusteibi ja silikooniga ei remondi.
Mida sõidukite elektritööde puhul silmas pidada:
1. Keerukas ja tundlik süsteem
Modernsetes autodes juhivad elektrisüsteemid kõike alates tulede ja uste tööst kuni turvapatjade, andurite ja sõiduelektroonikani. Üks vale ühendus või ebakvaliteetne jootekoht võib mõjutada mitut süsteemi korraga ja põhjustada ohtlikke olukordi.
2. Spetsiaalne diagnostika ja teadmised
Paljusid rikkeid on võimalik tuvastada ainult professionaalse diagnostikaseadmega. Ilma vastava tarkvara ja kogemuseta jäävad vead sageli peidetuks ning võivad hiljem põhjustada suuremaid kahjustusi või elektroonika tõrkeid.
3. Tule- ja lühisrisk
Valesti ühendatud juhtmed või defektsed kontaktid võivad põhjustada ülekuumenemist ja lühiseid, mis on üks sagedasemaid sõidukipõlengute põhjuseid. Professionaalid teavad, kuidas selliseid riske vältida ja tagada tööde ohutus.
4. Kodune parandus võib lõpuks kallimaks minna
Sageli tundub omal käel remont odavam, kuid kui viga süveneb või lisakahjustused tekivad, tuleb hiljem tasuda ka kordustöö ja kahjustatud osade vahetus. Professionaalne töö on pikas plaanis soodsam ja kindlam lahendus.


