“Kas ma nüüd panin diislit või bensiini sinna paaki?!” “STOP” käis külas!

Kas te teadsite, et tanklas on kütusevoolikute otstes asuvad nö püstolid erineva suurusega?
Kas te teadsite, et diislikütuse vooliku otsik on suurem, kui bensiini oma?
Seega bensiinisõiduki omanikud ei saa nii naljalt kütuseid segamini ajada. Otsik lihtsalt ei mahu!
Diiselsõidukitega on aga hoopis vastupidi.
Loe lisaks ““Kas ma nüüd panin diislit või bensiini sinna paaki?!” “STOP” käis külas!”

Efektiivne ja säästlik DPF tahmafiltri puhastustehnoloogia

DPF

Diiselmootori tahmafilter DPF – Diesel Particle Filter. Eesti keeles kasutatakse ka nimetust kübemefilter.

Enamusel tänapäeva diiselautodest (EURO 4, EURO 5, EURO 6) on heitgaaside puhastamiseks paigaldatud DPF tahmafiltrid ja katalüsaatorid. Katalüsaatori peamiseks ülesandeks on keemilise protsessi käigus puhastada heitgaasid kahjulikest keemilistest ühenditest. Tahmafiltri (DPF) ülesandeks on püüda kinni heitgaasides leiduvad põlemata tahma- ja muud tahked osakesed (näiteks tuhk). Diiselmootoritel kasutatakse katalüsaatoreid ja kübemefilterid ka kombineeritult.

Loe lisaks “Efektiivne ja säästlik DPF tahmafiltri puhastustehnoloogia”

Pihusti põhja seibide leke, miks sõidukile kahjulik?

Pihusti põhja seibid on väikesed, märkamatud ja hästi ära peidetud.

Seni kuni need seal ilusti oma sihtotstarvet täidavad, on kõik kenasti. Enamikel juhtudel ei teagi paljud diiselsõiduki omanikud, et sellised vidinad kusagil üldse on- ja ega kõike ei jõuagi teada.
Teadlikuks saadakse neist tihti alles siis, kui need lekkima hakkavad. (Nagu sääsed- toas olles ja talvel ei meenugi, aga kui lastega ammulubatud kalapüügile lähed ja tõrjevahend kodus.. siis vägagi tuntavad.)
Nüüd tahaksimegi välja tuua ühe kliendi juhtumi, kus pihusti põhja seibid on juba oma pahanduse ära teinud.

Loe lisaks “Pihusti põhja seibide leke, miks sõidukile kahjulik?”

monika Diisel auto

Kui DPF-filtri eemaldamine ebaõnnestub- üks juhtum paljudest.

Diiselsõidukite üks väga tihti esinev probleem on ummistunud tahmafilter.

Tahmafiltrit nimetatakse veel DPF filtriks või kübemefiltriks.

Tahmafiltri ummistuse korral soovitatakse pahatihti filter kiirelt sõiduki küljest eemaldada, süvenemata, mis sõidukil viga võiks olla. Enamikel juhtudel on ummistuse põhjustanud mingi rike ning filtri eemaldamine seda riket kahjuks ei paranda. Ühtlasi lisatakse töö käigus siis veel sõidukile näpuotsaga ka nö „jõudu“ juurde.

Mis juhtub sõidukiga, mille DPF filter on igaks juhuks eemaldadatud?

Loe lisaks “Kui DPF-filtri eemaldamine ebaõnnestub- üks juhtum paljudest.”