Kui DPF-filtri eemaldamine ebaõnnestub- üks juhtum paljudest.

Diiselsõidukite üks väga tihti esinev probleem on ummistunud tahmafilter.

Tahmafiltrit nimetatakse veel DPF filtriks või kübemefiltriks.

Tahmafiltri ummistuse korral soovitatakse pahatihti filter kiirelt sõiduki küljest eemaldada, süvenemata, mis sõidukil viga võiks olla. Enamikel juhtudel on ummistuse põhjustanud mingi rike ning filtri eemaldamine seda riket kahjuks ei paranda. Ühtlasi lisatakse töö käigus siis veel sõidukile näpuotsaga ka nö „jõudu“ juurde.

Mis juhtub sõidukiga, mille DPF filter on igaks juhuks eemaldadatud?

Siinkohal tahaksime tuua teile välja ühe paljudest juhtumitest, kus kliendi rikkis sõiduki vea diagnoosimine ja remontimine muutus peaaegu võimatuks.

Meiega võttis ühendust autoomanik, kelle sõiduk ei läinud käima- ajas musta tahma ning kui vahel käima läks, siis polnud tal piisavalt jõudu, et erinevate punktide vahel liigelda.

Foto: Pixabay

Varasemalt oli klient käinud sama probleemiga teises autoremonditöökojas. Seal soovitati koheselt DPF vahelt ära lõigata, uurimata täpsemalt, millest auto probleemid tingitud olid. Samuti soovitati eemaldada EGR-klapp ning lisada sõidukile „jõudu“, väitega, et kütusekulu väheneb märgatavalt ja tahmafiltri probleeme rohkem pole. Sellest toimingust kahjuks aga midagi ei muutunud. Töökojas kustutati jäädavalt veakoodid ning soovitati edaspidi vajadusel lasta pihustid kontrollida või mootorit remontida.

Karla Auto Bosch diagnostikaprogramm näitas tänu eelnevale, et sõiduk on ideaalses korras. Arvuti ei leidnud ühtegi veakoodi.

Veakoode polnud, kuna eemaldatud olid DPF-filter ja EGR-klapp oli kinni pandud, aju oli ümber programmeeritud/õpetatud, natuke võimsustki lisatud ehk siis rahvakeeli chipitud.

Kuna meie arvutiga ühtegi viga enam ei suutnud näha, soovitasime pöörduda ettevõtte poole, kes auto nö ümber õpetas.

Ja seal selgus kurb tõsiasi, et kõiki tööd teostatakse nö omal vastutusel. Ja ka nendel näitab arvuti, et kõik on korras. Seega nemad on enda poolt kõik õigesti teinud, nii nagu kokku lepitud: tahmafilter eemaldatud, auto ümber programmeeritud, vead kustutatud ja võimsustki lisatud. Kõik täpselt nii nagu klient soovis ja nagu tuunija soovitas.

Ja oligi õnnetu klient meie juures tagasi. Ütlesime, et proovime, aga midagi lubada enam ei saa.

Milline on sellisel juhul lahendus?

Ainukeseks lahenduseks on nö mehitatud veaotsing, nagu vanadel sõidukitel, millel elektroonikat veel polnud.

Aga kui diagnostika on ühe kindla hinnaga teenus, siis veaotsing juba tunnihinna alusel.

Selle konkreetse auto kallal maadles meie diagnostik peaaegu nädala.

Ikka ajas musta tahma välja, käima ei läinud ja jõudu ei olnud.

Kontrollisime pihusteid, lammutasime mootorit,  jne jne… lõpuks jõudsime ka tuumani.

Sõiduki mootoris töötavad koos mitmed sõlmed: EGR-klapp, sisselaskekollektori pöördklapid, turbo ja lugematul hulgal igasuguseid õhu-, temperatuuri-,asendi-  jm andureid ja regulaatoreid.

Kui osa neist aga sealt minema visata või nende töö ümber programmeerida siis saavutatakse sageli tulemus, mis ei ole pikemas perspektiivist just parim.

Seekord oli tahmafiltri eemaldamise ja ümberprogrammeerimise käigus antud autol kinni pandud EGR-klapp ja eemaldatud pöördklappide juhtimissüsteem. Peale sisselaskekollektori demonteerimist selgus, et pöördklapid olid lihtsalt hermeetikuga kinni pandud ning seetõttu ei saanud mootor õhku. Tegime klapid laht ja panime mootori kokku tagasi. Auto mootor hakkas lõpuks tööle, tuli tagasi ka jõud ning silmnähtav must suits kadus ära.

Foto: Pixabay

Mida selle programmiga seal tehtud oli – kahjuks ei saa kindlalt öelda.

Kaua ta niimoodi sõidab- samuti, ei saa kindlalt öelda. Loodame, et ikka sõidab.

Kuidas heitgaasidega lood on- ei oska öelda, silmnähtavat suitsu ei ole näha.

Kas ülevaatuselt läbi läheb-ei oska öelda.

Millise garantii meie omalt poolt peaksime sellisele tööle andma- tundub ju reaalsuses nagu kindlustaks Frankensteini.

Selleks, et sellisele tööle garantii anda, tuleb asjad sõiduki külge tagasi panna ja originaalolukord taastada. See töö koos materjalidega oleks aga antud olukorras läinud maksma sama palju, kui selle sõiduki hetke turuväärtus ning klient ei pidanud seda mõistagi otstarbekaks.

Seega, ilma algsesse probleemi süvenemata näitab selliselt ümber tehtud mootor kahjuks selgelt paljude ümber programmeerijate puudulikke teadmisi sõiduki ehitusest ning mootori komponentide vajalikkusest.

Kahjuks päris nii tänasel päeval enam autosid remontida ei saa- et paneme kõik üleliigsena tunduvad klapid kinni ning arvame, et küll ta sõidab… No ei sõida!

Teeme juba paarkümmend aastat koostööd väga paljude erinevate ettevõtetega ning on selge, et see probleem on väga laialdane.

Tänasel päeval on mootoridiagnostikaks vajalikud seadmed lihtsalt kättesaadavad ning soetatavad. Kahjuks aga veakoodide mõistmisel, probleemi analüüsimisel ja vea kõrvaldamisel alati google abist ei piisa.

Pahatihti lõhutakse sellisel viisil sõiduki küljest ära kallid sõlmed ja komponendid, mida on hiljem väga kulukas taastada.

Tihti keelduvad paljud meie koostööpartnerid selliseid autosid remontimast, millel on tahmafilter ja muud komponendid ära võetud ning aju ümber programmeeritud, sest viga ei ole võimalik leida ning garantiidki tehtud tööle on raske anda.

Seega jällegi jõuame vana tõeni: 9 korda mõõda ja 1 kord lõika.

0 Comments

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga