Diiselmootori pihustite seibid on küll üsna pisikesed, aga kahju mille need tekitada suudavad, võib olla kordades suurem. Pihusti seibidest põhjustatud probleemide lahendamine on Karla Auto töös igapäevane. Ja kuna ka kliendid sellega tihti kokku puutuvad, siis siinkohal annab nõu meie spetsialist.
Mis on pihusti põhja seib ja milline on tema otstarve diiselmootoris?
Pihusti põhja seibid on tihendid, mille ülesandeks on põlemisel tekkinud kuumuse ära juhtimine, et kaitsta pihustit ülekuumenemise eest . Põhja seibid asuvad pihusti ja plokikaane vahel.
Kui pihusti põhja seibid lekivad, siis võib seda tihti ka kuulda olla. Seda on aru saada nö rütmilise õhusisina järgi. Paljud uuemad autod on aga kinnisemate mootoritega ning pihustid on klapikambri kaane all ning viga ei ole enam nii lihtsalt kuuldav.
Kuidas pihusti põhja seibide riketest hoiduda või kuidas aru saada, et seibid on läbi?
Karla Auto spetsialistide sõnul on kõige mõistlikum iga hoolduse käigus lasta lukksepal ka pihustite seibid üle kontrollida. Kui seda aga pole meeles töökojas mainida, siis kuldne reegel on: vahetage pihustite seibe iga 50 000 km tagant. Kindlasti tasub meeles pidada, et erinevatel automarkidel võib see probleem olla erinev. Ka nendele erisustele oskab tähelepanu juba suunata lukksepp.
Sellest, kas põhja seibid on läbi, annab kiiresti märku ka sõidu ajal salongi tulev ebameeldiv kärsahais, justkui oleks summuti otsapidi salongi keeratud.
Kui põhja seibid ei ole enam piisavalt tihedad ja kontakt plokikaanega ära kaob, siis kuumeneb pihusti üle sest soojust ei juhita enam ära. Samuti lekib mootoris tekkiv kuumus seibi vahelt pihusti pessa ja see kuumutab omakorda pihustit.
Pihusti seibide vahetamise korral tuleb pihusti pesade põhjad korralikult ära puhastada ja üle freesida.
See on töö, mida spetsialistid koduste vahenditega teha ei soovita. Kui pihusti põhjad jäävad freesimata ja puhastamata, siis suure tõenäosusega on sama töö vaja uuesti läbi teha. Sest uued pihusti seibid hakkavad kiirelt jälle lekkima.
Kuna Karla Autos on vastavad tööriistad(freesid) olemas, siis saab selle töö ära teha mõistliku ajaga, säästes nii kliendi aega, kui raha. Seda, aga siis kui õigel ajal jaole saab ja pihustid tervelt auto küljest ära tulevad. Uue seibi hind on paar eurot. Samuti tuleb vahetada pihusti kinnituspoldid, ka need on paar eur/tk. Ka tööd ei lähe selle peale kaua, vahel saab lausa pooleteise tunniga korras auto tagasi.
Kui aga pihusti seibid on kõvasti lekkinud?
Kui selline asi juba ühe pihustiga juhtub siis tuleb kõik pihustiseibid korraga ära vahetada sest kogemus ütleb, et kohe varsti läheb järgmine.
Näitena toome ära meil töös olnud kaubiku, mille kõikide pihustite seibid lekkisid, mõni rohkem- mõni vähem(piltidel on näha).
Kontrollisime neid pihusteid Bosch EPS 815 stendiga. Kontrollis selgus, et ühe pihusti ots lekib (nõel ei sulge pihusti avasid), sest see pihusti on saanud otseseid kuumakahjustusi.
Seda pihustit kahjuks enam remontida ei saa- tuleb uus panna.
Teised pihustid ei anna osadel režiimidel mitte grammigi kütust ning võib öelda, et ka need ei ole enam töökorras ja vajavad välja vahetamist või remonti.
Mitte töökorras pihustid võivad aga tekitada juba kahju mootorile.
Pihustite vahetamise järgselt on alati vaja teha diagnostika, et kontrollida pihustite ning teiste mootori komponentide ja andurite tööd, vältimaks kõrvalekaldeid.
Vältimaks kulukaid töid, soovitamegi korralist hooldust tehes lasta kontrollida ka pihusti põhja seibe ning vahetada neid iga 50 000 km järel.
0 Comments