Miks tasub teha alati diagnostikat?

 

Oma igapäevases töös oleme tihti tähele pannud, et kliendid kergelt pelgavad diagnostikat. Eriti siis, kui kusagil mujal on veakoodid kätte saadud.

Põhjus on üldiselt imelihtne- kes ikka tahaks maksta juurde, kui kusagilt on juba diagnoos saadud!? Eriti veel, kui diagnoosi on pannud kõiketeadev Google ise.
Palju on ka neid kliente, kes on varasemalt käinud diagnostikas kusagil mujal ning soovivad meie juures probleemile lahenduse leida.

Olgu põhjuseks siis ummistunud DPF (kübemefilter, tahmafilter jm- heal lapsel mitu nime) või pihustid või kõrgsurvepump.
Meil on alati siiralt hea meel, kui kliendid oma sõiduki keerukamad tööd meie spetsialistidele usaldavad, kuid tihti kiputakse tõrkuma just ühe asjaga. „Miks te tahate teha enne diagnostikat? Mul on ju see juba tehtud, seal kaugel… eemal…siit praegu see koht ei paista“
Põhjus on tegelikult väga lihtne. Usalda, aga kontrolli!
Olukorrad, kus meie diagnostika tulemused kattuvad olemasolevaga on keskeltläbi 60/40.
Samas need 40%, mis ei kattu, on kliendi rahakotile aga tihti väga tugevalt tuntavad ja seda just kallima töö asendumisega odavama vastu.

Paar sellist lugu tahaksime teile just välja tuua.

Mõni aeg tagasi tuli meie juurde klient, kelle sõidukile oli varasemalt kusagil tehtud diagnostika. Diagnoos oli näidanud, et viga on turbos. Pakkusime välja, et teeme igaks juhuks ikka veel meie juures ka diagnostika, aga klient keeldus, kuna töö niigi kulukas ning lisaväljaminek oli välistatud.  Palus meil turbo lihtsalt ära vahetada.
Pärast turbo vahetamist tuli klient ikkagi meie juurde tagasi ja ütles, et  autoga ei muutunud midagi. Probleem ikka sama.
Tegime siis  diagnostika ja selgus, et turbo juhtimise vaakumvoolik oli katki.
Varasema diagnostika tulemusena oleksime saanud veale varem jälile ning suure tõenäosusega saanud selle asja korda 20 minutiga.  Selline töö oleks kliendile maksnud mõnikümmend eurot. Nüüd aga ostis klient  uue turbo (600 eur) + tööraha turbo vahetamise eest.

Teine juhtum oli eelmisel nädalal, kui meiega võttis teisest Eestimaa otsast ühendust murelik klient, kelle BMW 320 oli saanud diagnoosiks ummistunud tahmafiltri. Sooviks oli tahmafilter (DPF) maha võtta, läbi pesta ning siis uuesti peale tagasi panna. (DPF pesust saab lähemalt lugeda siit)
Samuti oli autol tulemas korraline ülevaatus ning masina tekitatud tossupilv tegi omanikule muret.


Nagu igale DPF pesule eelnevalt, soovitasime ka seekord teha täiendava diagnostika, millega klent nõustus. Meie diagnostika näitas küll viga, aga mitte kübemefiltris vaid hoopis EGR klapis. Lähemal uurimisel selgus, et katki oli hoopis EGR klapi vaakumvoolik, mille tõttu oli puudulik ka klapi juhtimine.

   
Katkine voolik on aga lihtne viga, natuke nokitsemist ja uus vaakumvoolik.
Seega ei tasu karta lisadiagnostikat, kui meie spetsialistid seda soovitavad. Sellisel juhul lähtume enda diagnostikaseadmete vastusest ning garanteerime ka töö edukuse ja õige probleemi likvideerimise. Lihtne oleks ju lasta kellelgi teisel vead üles otsida ja siis neid lihtsalt parandada. Aga kes siis vastutab, et õiget viga likvideeritakse?!
Topelt ei kärise- ütleb ka vanasõna ja vahel võib üle kontrollimine säästa kliendile sadu eurosid.

Karla Auto Diisel auto 0 Comments

0 Comments

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga