Pihusti põhja seibide leke, miks sõidukile kahjulik?

Pihusti põhja seibid on väikesed, märkamatud ja hästi ära peidetud.

Seni kuni need seal ilusti oma sihtotstarvet täidavad, on kõik kenasti. Enamikel juhtudel ei teagi paljud diiselsõiduki omanikud, et sellised vidinad kusagil üldse on- ja ega kõike ei jõuagi teada.
Teadlikuks saadakse neist tihti alles siis, kui need lekkima hakkavad. (Nagu sääsed- toas olles ja talvel ei meenugi, aga kui lastega ammulubatud kalapüügile lähed ja tõrjevahend kodus.. siis vägagi tuntavad.)
Nüüd tahaksimegi välja tuua ühe kliendi juhtumi, kus pihusti põhja seibid on juba oma pahanduse ära teinud.

Meie poole pöördus klient, kelle 2004. aasta sõidukil olid pihusti põhja seibid lekkima hakanud. (Pihusti põhja seibide olemusest on pikemalt kirjutatud SIIN.)

Kahjuks, nagu paljudele Jaapani autodele tihti omane, siis ei paista klapikambri kaane alt niisama peale vaadates mitte midagi.  Iseloomulikku sisina moodi heli ka nii lihtsalt ei kuule. Ja no kui tihti me ikka oma tavapäraseid sõite tehes vahepeal kapoti all kuulamas käime!? Et, kallis mine sa ja võta see suur koeratoidu pakk, ma kuulan seibe siin parklas seni… Vaevalt.

Ja siis vahel juhtubki, et see pisikese seibi tekitatud kahju on salaja juba päris suureks läinud.

Milline siis näeb välja see lekkiva seibi laastamistöö?

Allpool toodud piltidel on näha klapikambrikaane alumine pool, kui pihusti põhja seibid on juba mõnda aega kütust lekkinud.

Pannes võrdluseks kõrvale teise samasuguse sõiduki puhta kaane, siis on erinevus silmaga nähtav.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pihustid ise on ka tugevalt määrdunud ning näevad välja nagu oleks pigitatud sinna ploki sisse. Selliste pihustite tervelt kätte saamine on vahel päris keeruline ja aeganõudev. (PS pihustid on need roosade nuppudega jupid seal kolmandal pildil. Need roosad korgid paneb lukksepp sinna selleks, et pihusti sisse mingit tolmu ei läheks. Muidu on jama.. väga… aga see on järgmise korra lugu!)

Antud sõidukil oligi olukord väga kehv juba.

Kuna leke oli olnud kaua, siis kõik see sodi oli  jõudnud ka juba õlivõtturisse. Seega oli hädavajalik ka selle puhastamine, kuna õlipump ei saanud enam piisavas koguses õli. Turbo oli samamoodi tööpostilt lahkumas.

Halvemal juhul ootab sellist sõidukit ees mootori vahetus.

Mida siis teha? Kuidas hoida oma sõidukit sellise kuluka töö eest?

Kui järgmine kord hooldusesse lähete, siis laske mehhaanikul ka seibid üle kontrollida. Nemad juba teavad, kuidas aru saada, kas leke on või ei ole- oskavad vaadata ja katsuda ja kuulata ja mõõta.

Parem kontrollida, kui hiljem uus mootor peale panna. Ja kui 50 000 km on läbi sõidetud, siis oleks tagumine aeg need lasta ära vahetada.

Jällegi- tunduvalt soodsam, kui uus mootor. Sest vahel võib üks väike jubin tekitada suure kahju.

Milline see seib siis on?

Selline pisike. Maksab euro kuni paar. Oleneb sõiduki mudelist.

Kusjuures mõni autoomanik on nii osav, et teeb selle seibi vahetamise töö ka ise ära, teame seda sest neid seibe me müüme päevas ikka nii mõnegi.
Kui vajalikud oskused ja vahendid on olemas, siis miks mitte.

AGA kindlasti ei tohi unustada pihusti põhjade freesimist ja pihusti pesade puhastamist! Vaja on vahetada ka pihusti kinnituspoldid! Ja no mingit saiapuru ei tohi nendesse pihusti pesadesse jääda! Muidu on see sõiduki lammutamine tühi töö. Seibid hakkavad kohe jälle lekkima ja võib juhtuda, et ka pihusteid on vigastatud. Pihusti on juba aga kallis.
Ja kui siis selle valesti läinud, algselt positiivse omaalgatuse tulemiga lukksepa juurde minna, võib juhtuda, et ta tõstab vähemalt ühte kulmu pahuralt. Aga seda saab parandada. Kallis on, aga saab korda.

Kui ise seda tööd teha ei taha ja oskused on tugevad pigem mõnes teises vallas, siis võib helistada alati meile või oma harjumuspärasele teenindusele ja lasta ära teha. Kiire töö!

Ja kui on plaanis diiselauto osta, siis laske ka kindlasti üle kontrollida. Külastage mõnda diislikeskust või margiesindust, ostueelne kontroll on vahel meil nii mõnegi ostja halvast otsusest päästnud.

Seniks, aga turvalist liiklemist!
PS metsloomi on maanteedel viimasel ajal väga palju.
(ja veel, see pilt seal üleval, see on illustratiivne ja Pixabay tasuta fotode pangast. Neid seibe ärge kindlasti sinna pihusti alla pange.)

monika Diisel auto