Ummistunud DPF filter ja millised on selle erinevad lahendused?

Mida teha ummistunud dpf filtriga? Milliseid erinevaid lahendusi on tänasel turul pakkuda?

Tänapäeva diiselsõidukite üks põhilisemaid küsimusi, mis varem või hiljem esile kerkib on kindlasti seotud ummistunud tahmafiltriga, ehk DPF-filtri või teisisõnu ka kübemefiltriga.

Mida teha kui tahmafilter on umbes ja auto armatuurile ilmus sellekohane märge?


Kas umbe läinud DPF-filter välja lõigata ja auto ümber programmeerida?
Või DPF filter läbi pesta, puhastada mõne müügil oleva kemikaaliga või hoopis uus filter panna?

Kui lugeda erinevaid foorumeid, kus bensiiniautode ja diiselautode omanikud üksteise pihta lendlauseid saadavad, nagu hiidlane ja saarlane, siis jõuab päike enne kohvrid pakkida, kui oma küsimusele piisavalt vastuseid saab.
Üldjuhul jagunevad vastused foorumites kolmeks:

1. Osa kommenteerijaid arvab, et see tahmafilter tuleb ära lõigata;
2. osa siiski teab, et see on ebaseaduslik tegevus , ning võib kaasa tuua trahvid;
3. kolmas osa arvab, et diiselautot ei tohiks üldse kasutada.

Võta sa nüüd siis kinni, kuidas on õige!?

Meie oleme siiski seda meelt, et korralikult hooldatud diiselsõiduk on väga truu ja töökindel kaaslane. Seega vaatame, kuidas on lood selle ummistunud tahmafiltriga.

Kas siis eemaldada diiselmootori ummistunud tahmafilter sõidukilt ära, puhastada või panna uus?

Ühest vastust on väga keeruline anda. Eks iga autoomanik teeb selle otsuse siiski ise, kui see hoiatustuli ühel päeval autol põlema läheb. Enne muidugi, kui saag sisse lüüa, tasub meeles pidada, et 9 korda mõõda ja 1 kord lõika.

Umbes tahmafiltri pesemine. Kas mõistlik või raha raiskamine?

Karla Auto üks nõutavamaid töid on kindlasti DPF filtrite pesemine. Karla Autos kasutatakse pesemiseks spetsiaalset tööstuslikku pesukambrit/masinat.

                                         
Selleks, et veenduda DPF filtri puhastamise vajaduses teeme kõigepealt autole diagnostika. Pesule eelneva diagnostika vajalikkus on pikemalt lahti seletatud siin.

Kui selgub, et tahmafilter on tõepoolest umbes, tõstetakse auto ülesse ja võetakse filter ära. Pesumasinas filtrit leotatakse, et tihkelt kinni kivistunud tahm, tuhk ja muud sinna kogunenud põlemisjäägid lahti tuleks, seejärel pestakse filter voolava vee hüdroimpulssidega korduvalt läbi.
Peale pesu filter kuivatakse kuuma õhuga, tehakse läbilaske test ja paigaldatakse tahmafilter autole tagasi. Seejärel kontrollitakse arvutiga filtri seisukorda ja vajadusel adapteeritakse DPF auto külge tagasi, teisisõnu öeldakse autole, et filter on nüüd korras ja võib rahulikult edasi sõita.

Rohkem infot leiab selle kohta siit.

Veel üheks lahenduseks on ka nö käsimüügiravimid, ehk siis erinevad kütuselisandid, mida tavakasutaja ise oma sõidukil kasutada saab.
Neid autokeemiat tootvad brände on mitmeid. Neil on pakkuda näiteks nii töökodadele mõeldud tahmafiltri pesu-ja leotusvahendeid, millega puhastatakse tahmafiltrit auto küljest eemaldamata, kui ka tavakasutajatele mõeldud ennetavaid kütuselisandeid. Ka nende pidev kasutamine peaks ennetama DPF filtri täitumist.
Lisainfot nende vahendite kohta jagavad meeleldi nii maaletoojad ise, kui ka edasimüüjad.

Tegelikult on pesemis- ja puhastamisevõimalusi mitmeid. Näiteks kasutatakse ka DPF elemendi kuumutamist kõrgetel temperatuuridel ja seejärel puhutakse filtrist mustus minema. Sellist tehnoloogiat teadaolevalt täna veel Eestis pole.
Seega, kui valik on langenud puhastamise kasuks, siis tasub kindlasti uurida ja küsida üle, kuidas puhastakse/ pestakse ja milline on tagatud tulemus.

Aga kas tasub uus filter osta?

Üks esimesi vastuseid kipub olema, et kole kallis on.

Paljude automudelite omad ongi. Samas on sõidukeid, mille uus filter on võimalik kätte saada peaaegu sama hinnaga, mis pesemine või lõikamine.
Ka Karla Auto on väga tihti pakkunud kliendile võimalust uue filtri tellimiseks, eriti juhul, kui hinnavahe on suhteliselt väike. Sellisel juhul on kliendil suurem valikuvabadus. Tihti eelistatakse siiski pesu, kuna hind on odavam ning tulemus sama, mis uue filtriga.

 

Aga kas tasub ummistunud DPF filter autolt üldse ära lõigata?

Viimase variandina tooks välja DPF lõikamise. Tänasel päeval on see üks üsnagi levinud trend. Kindlasti ei saa me keelata klienti sellist otsust vastu võtmast, aga läbi tuleks see kindlasti mõelda.
Tegemist on siiski ebaseadusliku tegevusega, mis paljudes EU riikides on juba karistatav. Seega, kui lõigatud filtriga ühel päeval auto-trip Euroopasse ette võtta, võib nii mõneski riigis ebameeldivusi tekkida.
Ka meil kontrollitakse ülevaatuspunktides järjest rohkem DPF filtrite olemasolu.

Teine, väga tugev probleem on ümber programmeeritud auto juhtplokk ECU ehk rahvakeeli aju. Filtri eemaldamise järel kustutatakse auto ajust kõik veakoodid, muudetakse ära auto tarkvara ja siis tehakse veel erinevaid nö tuuninguid otsa.

Iseenesest on lubadused suured ja paljutõutavad:

1. väheneb kütusekulu;
2. kõik autoga seotud probleemid kaovad;
3. võimsust tuleb juurde jne jne.

Sisuliselt lubatakse teha vanast võrrist F1 liider ja seda veel olematu kütusekuluga ja igasuguste tulevaste muredeta.

Kahjuks aga see kõik nii roosiline ei ole ja igapäevane reaalsus pigem teistsugune.
Sest kui järgmine kord autole arvutiga mootoridiagnostikat teha, siis ei näita diagnostika enam infot õigesti ning vajaliku nö diagnoosi andmine on praktiliselt võimatu.
Sellisel juhul oleme sattunud justkui eelmisesse sajandisse, kus auto vea otsing käis veel nö katse-eksituse meetodil.
Proovid ühte varianti, siis teist ja kolmandat kuni vea üles leiab. Selline tegevus võtab aga meeletult aega ja on ka kliendile kulukas. Tihti aga ei õnnestugi leida seda viga, sest viga võib peituda hoopis ümber tehtud auto tarkvaras, mida on suhteliselt võimatu avastada või taastada.

Taastada seda saab muidugi ainult auto ametlik esindus, aga sellisel juhul tuleb autole kõik äralõigatud asjad külge tagasi panna. Seega saab maksta korraga üsnagi tuntava margiesinduse arve, mis sisaldab endas:

• esinduse tunnihinda ja muide, see töö ei ole kahjuks poole tunnine;
• uut DPF filtrit;
• auto uuesti programmeerimist,
• ja kõiki neid mutreid ja seibe ja polte ja tööriistade amortisatsiooni ja üldkulusid  jms.

Aga samas, auto saab lõpuks korda jälle!

Loomulikult on sõidukeid, mis peale ummistunud DPF filtri välja lõikamist sõidavad muretult mööda Maarjamaad ringi. Tahmatavad keskkonda lihtsalt natuke rohkem, kui ühiskond seda tahaks ja heaks kiidaks ning meie lapsed peavad vanaema aia õunu lihtsalt tugevamini pesema. Peaasi, et sellel sõidukil mingi tähtis jupp katki ei läheks (eriti see, mis teisi koos hoiab) ja omanikul ei tekkiks tahtmist Euroopale tiiru peale teha.

Tihti on olukord, kus filtri eemaldamisel tekkinud probleemid selguvad peale auto ostu.

Ka siin soovitame enne ostu kindlasti kontrollida tahmafiltri olemasolu.
Selleks on kõige mõistlikum võtta mõni usaldusväärne teenindus ning minna ostueelsesse kontrolli. Kui siiski osta eemaldatud filtriga sõiduk, siis peaks ka see olema teadlik otsus.
Tänasel päeval me näeme kahjuks igapäevaselt nukraid kliente, keda me lihtsalt arvutidiagnostikaga enam aidata ei saa.

Kindlasti aitab tahmafiltri ummistumist edasi lükata ja DPF filtri eluiga pikendada ka kütuselisand Stanadyne “Performance Formula”. Kütuselisandi kohta leiab pikemat infot meie kodulehelt ja edasimüüjatelt.
Kõikidele tekkinud küsimustele vastavad meeleldi meie spetsialistid!

Kui meie lugejatel on veel lahendusi, mida selle ummistunud filtriga teha, siis jätke julgelt oma kommentaar siia alla.

0 Comments

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga